Best foods for healthy hair 

Wat is er nou niet beter dan een “perfect hairday” en als jullie net als ons zijn dan doen we er alles aan met serums, shampoos, maskers en alle andere producten om ons haar in een goede conditie te houden. Een goede conditie van je haar betekent niet automatisch fantastisch haar. 

Veel komt van binnenuit. Je hebt vast weleens gedacht tijdens een griep: wat zit mijn haar belabberd! Als je van binnen weinig weerstand hebt en je voelt je beroerd zie je dat direct terug aan je haar. 

DUS eet je haar gezond en zorg voor een goede weerstand. Hier een lijst met wat moet je zeker nemen om gezond haar te krijgen en te behouden: 

Folaat (foliumzuur) en ijzer zorgen voor sterk haar. 

Ze helpen je zuurstof te geven aan je haarzakje, als je haar voldoende zuurstof krijgt valt het minder uit. Als je naar de dokter gaat om te kijken wat je tegen haaruitval kan doen prikken ze je altijd op ijzer. Ijzer tekort is de grote boosdoener van haaruitval dus. 

Proteine 

Als je goed kijkt wat er in een shampoo of conditioner zit zijn het altijd proteïnen en vocht (bij Redken altijd) Dit zijn de bouwstenen voor je haar. Eet je voldoende proteïnen dan zal je merken dat je haar er ook beter uit ziet. 

Wat kan je eten om te zorgen dat je voldoende proteïnen binnen krijgt? 

Kip 

Beef 

Tofu 

Soja 

Eieren 

Natuurlijk kan je het ook nemen in de vorm van een shake. 

Omega 3 (vetten) 

Omega 3 zorgt ervoor dat he haar gaat glanzen. Wie wil dit niet? 

Ze zorgen dat je haar sneller of in ieder geval snel gezond groeit. 

Waar zit dit in? 

Vette vis (bijvoorbeeld zalm) 

Paranoten (heel goed voor je haar), je weet wel die vieze noten die je altijd als laatste op eet uit een noten mix. 

Lijnzaad. 

Brocoli 

YES Broccoli. Verbaast je dit? Brocoli is altijd goed. 1 x in de weke moet je dit minimaal eten. Het is de POWER groente als het gaat om vitaminen. Je zal zien dat door het eten van broccoli ook je haar sterker gaat worden en minder snel afbreekt. 

Heb je het idee dat je haar dunner aan het worden is? Plant wat broccoli struiken in je tuin en eet het minimaal twee keer per week. 

Calcium 

Ja dat haalden we vroegen uit melk maar tegenwoordig heeft iedereen last van Lactose intolerantie of gluten. Melk zeiden ze vroeger: is goed voor je botten en dus ook voor je haar. Dus wij drinken gewone melk in onze koffie en nemen ook af en toe een bak kwark. 

Wil je dit niet? Je kan Calcium in pilvorm krijgen maar je kan het ook halen uit: yoghurt, tofu, kool, groene groenten en amandelen. 

Zorg dat je dit eet en hier op let. Geloof ons: het werkt echt!