FOODS FOR YOUR HAIR

Je haar voelt futloos en je wast al met je favoriete Redken of Pureology shampoo. Je haar zit slap, wil niet en je hebt alles al geprobeerd. Het kan zijn dat je lichaam vraagt om het beter te verzorgen van binnen uit. Wij geloven er in. Hoe beter je voor jezelf zorgt: hoe meer je het zal merken aan je haar!

Hier een lijst met producten die zeker een positieve invloed hebben op je haar:

Zalmfilet

Zalmfilet bevat omega-3 vetzuren, vitamine B12 en ijzer. Het zorgt voor een gezonde hoofdhuid.

Groene groenten

Spinazie, broccoli en snijbiet zijn een prima bron van vitamine A en C. Deze vitamines heeft je lichaam nodig om talg te produceren.

Bonen

Ze bevatten onder andere proteïne voor de haargroei. Ze zijn rijk aan ijzer, zink en biotine. Biotine verbetert de haarconditie en helpt tegen kaalheid en grijs haar.

Noten

Noten bevatten veel zink en een tekort aan zink kan leiden tot haaruitval. Eet daarom genoeg noten!

Gevogelte

Kip en kalkoen zijn rijk aan proteïne en ijzer en helpen tegen breekbaar haar.

Eieren

Eieren bevatten proteïne, biotine en vitamine B12.

Volkoren producten

Voor een gezonde dosis zink, ijzer en vitamine B moet je zorgen dat je voldoende volkoren producten eet.

Oesters

Ook oesters zijn goed voor gezond haar. Dit komt door het mineraal zink, een krachtige antioxidant.

Zuivelproducten

Zuivelproducten bevatten calcium en dit mineraal stimuleert de haargroei.

Wortelen

Vitamine A draagt bij aan een gezonde hoofdhuid.