GEZOND HAAR!

Laten we eerlijk zijn: niets doet je beter voelen dan een Good Hairday!

Goed en gezond eten doet wonderen voor je figuur, huid en het geeft je energie. Ik geloof er echt in dat je bent wat je eet.

Ik heb gemerkt dat wanneer je meer eet van bepaalde voedingsmiddelen het absoluut effect heeft op de gezondheid van je haar.

In deze periode als de bomen hun blad verliezen is dit ook de periode dat wij iets meer last hebben van haaruitval.

Wat moet je eten voor gezond haar?

1. Bladgroenten.

Als je kijkt naar de lijst met eten voor gezond haar, een stralende huid en een platte buik staan bladgroenten bovenaan in de hitlijsten.

Eet vooral veel spinazie, boerenkool en snijbiet. In snijbiet zit onwijs veel biotine wat essentieel is voor gezond haar en nagels.

2. Zalm en Heilbot.

Zalm is een van de dingen die aan te raden is om te eten. Het is rijk aan eiwitten en Vitamine D. Daarnaast is het een grote voedingsbron van Omega3 vetzuren die weer zorgen voor glanzend haar. Heilbot staat bekend als goede voeding voor de hersenen en bevat ook veel natuurlijke biotine.

3. Walnoten en Amandelen.

Gooi de zakken chips maar uit je kast net als al die suikerhoudende muesli repen. Walnoten en amandelen zijn een gezonde snack voor bijvoorbeeld als je onderweg bent. Ik heb altijd een bakje in mijn tas zitten. Walnoten en Amandelen stimuleren de opname van Biotine. Walnoten hebben een hoog niveau Omega3 vetzuren. Walnoten bevatten ook koper die je natuurlijk haarkleur mooi houden.

Het is belangrijk om een evenwichtig voedingspatroon aan te houden. Fruit, granen, eiwitten, peulvruchten en heel veel water drinken is key.

Daarnaast de juiste verzorgingsproducten gebruiken en je hebt nooit meer last van een Bad Hairday!