Wat moet je eten voor dikker en langer haar?

We kunnen veel uit een pilletje of een flesje halen maar wij zijn er van overtuigt dat je ook heel veel uit je “normale” voeding kan halen.

Hier een lijstje met TOP FOODS voor lang en gezond haar:

EI:

Eieren bevatten Omega 3 en proteïnen. Deze zijn heel belangrijk voor gezond en lang haar. Dan hebben we het niet over een omelet met alleen eiwitten, maar ook echt met het eigeel er in. Hier in zitten de meeste bouwstoffen. Omega 3 voorkomt haaruitval en de proteïnen zorgen voor stevigheid van het haar.

 

AVOCADO:

Avocado bevat veel vitamine B en E. Vitamine B zorgt  er voor dat je haar sneller groeit en vitamine E zorgt ervoor dat je haarcellen herstellen. Geen straf toch so far? Ei met Avocado.

 

ZALM:

Zalm bevat niet alleen een hoge dosis proteïnen, het bevat ook de vetten die je nodig hebt en vitamine D en weer omega 3. Eet dit niet meer dan drie keer per week vette vis anders heb je straks lang haar maar zitten je broeken na een aantal maanden iets te strak.

 

WORTEL:

De meest gezonde snack om tussendoor te nemen. Wortels kauwen is zo’n beetje het gezondste wat je kan doen. Het is een vitamine A bommetje en zitten vol antioxidanten. Het helpt je hoofdhuid om voldoende olie te produceren die weer zorgen voor gezond en glanzend haar.

 

DARK CHOCOLAT

Bomvol antioxidanten en ook nog eens heel lekker. De zink en de ijzer die in donkere chocolade zit zorgt voor een goede doorbloeding en bloedtoevoer naar je hoofdhuid. Je haarzakje groeit het best als de doorbloeding perfect is. Ook hier weer niet teveel van eten.

 

Wat dacht je drie keer deze week van ei met avocado en zalm en tussendoor een stuk carotcake met een laag donkere chocolade er overheen?

Image result for carrot cake met chocolade

kijk voor dit recept op:

ah.nl/worteltaart-met-chocolade